ئەرێ پێغەمبەری ﷺ گوتیە شیعە ” خير البرية ” نە.



د ریوایەتەکێ دا هاتیە پێغەمبەر ﷺ دبێژتە ئیمام عەلی تۆ و شیعێن خۆ باشترینێ مروڤانن:
حدثنا ابن حميد، قال: ثنا عيسى بن فرقد، عن أبي الجارود، عن محمد بن علي {أولئك هم خير البرية} فقال النبي صلى الله عليه وسلم: “أنت يا علي وشيعتك”. ( تفسير الطبري ج٢٤ ص٥٤٢)

بەلێ ئەو ریوایەت نەبەس یا لاوازە، درەوە و چێکریە ژی چونکی:
1- ابن حميد ڤەگێڕایە، ناڤێ وی محمد بن حميد الرازي یە، ل دەڤ جمهورێ زانایا یێ لاوازە، ” قال البخاري فيه نظر وقال يغقوب بن شيبة كثير المناكير و كذبه أبو زرعة وقال صالح بن جزرة كان يأخذ أحاجيث الناس شي قلبه بعض على بعض. ( صحيح وضعيف تاريخ الطبري ج١ ص٣٠ )
2- عيسى بن فرقد المروزي د سەنەدێ دایە، أبو حاتم بتنێ ددەرحەقێ وی دا گوتیە : شیخ، و پەیڤا شیخ بو کەسەکی دئێت بتنێ حەدیسێن وی بئێنە نڤیسین و ل نزمترین پلە یە.
ابن أبي حاتم دبێژت “وإذا قيل شيخ فهو بالمنـزلة الثالثة، يكتب حديثه وينظر فيه إلا أنه دون الثانية”.
3- أبي الجارود، د سەنەدێ دا یە ناڤێ وی زياد بن المنذر الاعمى الكوفي یە، کەسەکێ رافضي و درەوینە، يحيى بن معين د دەرحەقێ وی دا دبێژت : كذاب عدو الله ليس يسوي فلسا. هەروسا ابن عبدالبر دبێژت: اتفقوا على أنه ضعيف الحديث منكر و نسبه بعضهم الى الكذب.
4- محمد بن علي، بەرنیاس بـ أبو جعفر الباقر، پێغەمبەر ﷺ نەدیتیە چەوا ژێ ڤەگێرایە؟

بو زێدەتر پشتراسبونێ و زانینا سەنەدێن دی یێن درەو دەربارەی ڤێ گوتنێ بەرێ خو بدە:
1- سلسلة الأحاديث الضعيفة والموضوعة للالباني ج١٠ ص٥٩٨
2- تفسير الألوسي روح المعاني ح١٥ ص٤٣٢
3- منهاج السنة النبوية ج٧ ص٢٥٨
4- الصواعق المحرقة لابن حجر الهيتمي ج٢ ص٤٦٧

هەروسا ئەو تەفسیر دژی دەقێ سەریحێ ئایەتێ یە، چونکی د ئایەتێ دا هاتیە کەسێن باوەردار ب خودێ و پێغەمبەری و کارێن چاک دکەت خیر البرية نە، و یێن موشرک و أهل الكتتب شر البرية نە، ئەڤجا یا دژی قورئانێ یە ئەو تایبەت بکن ب شیعەیان ڤە.
﴿إِنَّ ٱلَّذِینَ كَفَرُوا۟ مِنۡ أَهۡلِ ٱلۡكِتَـٰبِ وَٱلۡمُشۡرِكِینَ فِی نَارِ جَهَنَّمَ خَـٰلِدِینَ فِیهَاۤۚ أُو۟لَـٰۤىِٕكَ هُمۡ شَرُّ ٱلۡبَرِیَّةِ إِنَّ ٱلَّذِینَ ءَامَنُوا۟ وَعَمِلُوا۟ ٱلصَّـٰلِحَـٰتِ أُو۟لَـٰۤىِٕكَ هُمۡ خَیۡرُ ٱلۡبَرِیَّةِ﴾ [البينة ٦-٧]

دەربارەی شیعەیان د پەرتوکێن وان دا هاتیە:

1- الإمام جعفر الصادق دبێژت شیعە ژ فەڵە و جوهی و مەجوس و موشرکا خرابترن.
” أن ممن ينتحل هذا الأمر- أي التشيع- لمن هو شر من اليهود والنصارى والمجوس والذين أشركوا.” ( رجال الكشي ص٢٥٢ – بحار الانوار ج٦٥ ص١٦٦ )

2- الباقر دبێژت ئەگەر خەلک هەمی شیعە با دا سێ چارێکێن وان دل ب گومان بن و چارێکا دی ئەحمەق بن.
” لو كان الناس كلهم لنا شيعة لكان ثلاثة أرباعهم لنا شكاكا والربع الآخر أحمق.” ( رجال الكشي ص١٣٤ – بحار الأنوار ج٤٦ ص٢٥١ )

والحمد لله على نعمة اتباع كتاب الله وسنة رسوله ﷺ والابتعاد عن الشرك و الغلو

#بەتار

أضف تعليق