ئەرێ ڕاستە دەرمانێ عومەری ئاڤا زەڵاما بو؟ ” يتداوى بماء الرجال “


ئێکەمین کەسێ ئەڤ درەوە چێکری، ل سەردەمێ سەفەویا شێخەکێ بێنامیسێ شیعەیان هەبو بناڤێ نعمة الله الجزائري – لعنه الله – ل ساڵا ١٧٠٠ میلادی و ١١١٢ هجری سەکتیە، پەرتوکەک نڤیسیە بناڤێ ” الأنوار النعمانية” هەروسا ” زهر الربيع” تێدا تشتێن پویچ و سێکس و بێ ژێدەر و درەو ژ دەڤ خۆ نڤیسینە

دبێژت:
” ومنها ما قال المحقق جلال الدين السيوطي في حواشي القاموس عند التصحيح لغة الأبنة ، وقال هناك وكانت في جماعة في الجاهلية أحدهم سيدنا عمر وأقبح منه ما قاله الفاضل أبن الأثير وهما من أجلاء علمائهم قال زعمت الروافض أن سيدنا عمر كان مخنثا كذبوا ، ولكن كان به داء دواؤه ماء الرجال وغير ذلك مما يستقبح من نقله ، وقد قصروا في إضاعة مثل هذا السر المكنون المخزون ولم أرى في كتب الرافضة مثل هذا.” ( الأنوار النعمانية ج١ ص٥٢ )

دبێژت سیوطي د حاشیا قاموسا خۆ دا گوتیە د جاهلیەتێ دا عومەر ئێک ژ وان کەسا بو یێن لوطي و ابن الاثير دبێژت رافضي دبێژن عومەر نێرەموک بو، نەخێر دەرمانێ وی ئاڤا زەڵاما بو.


بەرسڤ:
1- ئیمام السيوطي چ پەرتوک نینن بناڤێ حواشي القاموس، و د پەرتوکێن وی هەمیا دا ئەڤ چەندە نەهاتیە، و زانایێن سەردەمێ وی و یێن پشتی وی ژی چ تشتێ هوسا ژێ نە دیتینە، و یا دیارە السيوطي گەلەک هەڤڕک هەبوون ل خەلەتیەکا وی دگەریان ئەگەر هوسا با دا السخاوي بەری هەمیا بەرسڤا وی دت!
2- ابن الأثير پەرتوکێن وی هەمی د بەردەستن د چ ژ پەرتوکێن وی دا ئەڤ چەندە نەهاتیە، و کەسی ژی ژێ نە ڤەگێرایە ژ دیروکنڤیسا.
3- ئانکو رافضیێ پیس نعمة الله الجزائري ئەڤ درەوە ژ دەڤ خۆ چێکریە و ژێدەرێن درەو داناینە دا کەسێن بێ ئاقل و حاقدێن کورە باوەر بکن.
4- ئەم تەحەدیا هەر کەسەکی دکن ژێدەرەکی بینت بەری ڤی درەوینی ئەڤ چەندە گوتبت و ئەڤ درەوینە پشتی ئیمام عومەری ب1100 ساڵا ژیایە.
5- ژ نیشانێن درەوا ڤێ چەندێ ئەوە د کتێبێن رافزیا دا ئەڤ چەندە نەهاتیە، ئەگەر خو حەدیسەکا لاواز و درەو ژی ل سەر هەبا دا ئەو بەحس کەن بەلێ چونکی درەوەکە وی چێکریە بەری وی نەبویە لەوا نینە، دبێژت: ” ولم أرى في كتب الرافضة مثل هذا.” ( الأنوار النعمانية ج١ ص٥٢ )


ئاپدەیتەکا ڤی سەردەمی بۆ ڤێ درەوێ:

ئەڤێ درەوێ هند بوهایێ خۆ نەبو چونکی ژێدەرێن درەو نە پەرتوکێن فەرموودەیان بون، لەورا درەوینێن ڤی سەردەمی ژ رافضيا هندەک ژێدەرێن دی یێن وەهمی و درەو دانان گوتن د طەبعا هندی یا صحيح البخاري دا هاتیە و ابن حجر د فتح الباري دا بەرسڤ دایە!

” وقد كان في الطبعة الهندية القديمة من صحيح البخاري شاهد جليّ على ذلك، إذ قد ورد فيه ما معناه “كان سيدنا عمر مأبونا ويتداوى بماء الرجال”، لكن ذلك حُذف كما ترى من الطبعات الموجودة اليوم، كما قد حُذف التبرير الذي ساقه ابن حجر العسقلاني في (فتح الباري في شرح صحيح البخاري) وتحريفه للمعنى عندما قال أن ماء الرجال إنما هو نبت يخرج من اليمن وليس هو مني الرجال!”

بەرسڤ:
1- ئەو چاپا هندی ل کیڤەیە؟ و ئەگەر ژ ڕاست ژی هەبت ژێدەرێ وێ چاپێ چ دەستنڤیس و چ سەنەدە؟ و کێ ب چاپکرنا وێ رابويه؟
2- ئەو پسیارا سەری تەحەدیە و هەتا قیامەتێ وان بەرسڤ نینە چونکی درەوە چ چاپێن هندی یێن باوەرپێکری نینن ئەڤ تشتا تێدا بت.
3- پەرتوکا فتح الباري هەمیێ بخوینە تو ڤێ چەندا وان گوتی تێدا نابینی، چونکی درەوە، و ئەگەر ژێبریە ژی ئەو چاپە کیژ چاپ بو و کی چاپ کریە و کەنگی و ژێدەرێ وێ چاپێ کیژ دەستنڤیس و سەنەدە؟ .. ئەگەر درەو نەبا دا بەلگەی دانن و بەرسڤا ڤان پسیارا دەن.

ئانکو ل ڤێرێ ئەم بەرامبەر دوو حالەتاینە:
1- دانانا ژێدەرێن وەهمی و چ هەبون بو نەی.
2- ژ درەو دانانا ناڤێن پەرتوکێن باوەریێ، بەلێ دا پسیار ژ وان نەئێتە کرن ئەو گوتن د کیڤە دا یە دبێژن تێدا بو بەس ژێبرن!


دمینتە ل ڤێرێ شوبهەیەک شیعە دبێژن عومەری گوتیە ژ عەدەتێن جاهلیەتێ ل دەڤ من مای ئەوە نزانم من دگەل کێ کریە وکێ دگەل من کریە!
حدثنا مروان بن معاوية عن إبن عون عن محمد بن شيرين قال قال عمر بن الخطاب : “ما بقيَ فيَّ شيء من أمر الجاهلية إلا أني لست أبالي إلى أيّ الناس نكحت، وأيّهم أنكحت” (راجع الطبقات الكبرى ج3 ص289).

بەرسڤ:
1- ئەو ریوایەت ژ محمد بن سیرین هاتیە ڤەگێران، و ئەوی ئیمام عومەر نە دیتیە، بەری دوو سالا ژ دوماهیکا خیلافەتا ئیمام عومەری ژدایک بویە.

2- ئیمام عومەری بەحسا ژن خواستنێ یە، ژ عەدەتێن جاهلی بۆ ژن بتنێ ددانە عەرەبا، بەلێ ئیمام عومەری دڤیا وی عەدەتی ل دەڤ خو نەهێلت و بهێلت ژنا قورەیشی شی ب عەرەبی بکەت و مەوالیا ژی،شاهد ل سەر ڤێ چەندێ ریوایەتا سليم بن أخضر يه تێدا هاتیە ” أيهن أنكحت” ( النفقة لابن أبي الدنيا ١٢٠ )، هەروسا إبن بطال ژی کریە بەڵگە ل سەر بابەتێ الأكفاء ( شرح صحيح البخاري لابن بطال ج٧ ص١٨٣ )، هەروسا ابن ملقن ژی د ( التوضيح لشرح الجامع الصحيح ج٢٤ ص٢٤٩ ).

3- نكح ب ڕامانا زەواجێ دئێت، نكحت ژن ئینانە، أنكحت دانا ژنێ یە ئانکو بو کەسەکی ژنێ بینت، ” والنكاح يكون العقد دون الوطئ، يقال: نكحت اي تزوجت وأنكحت غيري” ( معجم مقايس اللغة ج٥ ص٤٧٥ )
ڤێجا نزا وان ئاقل گەنیا پەیڤا کێ دگەل من کریە و من دگەل کێ کریە ژ کیڤە ئینایە؟ دبیت تەربیەتا ماڵێن وان و مەعبەد و موعەمەمێن وان یێن بێنامیس بت یێن وەک نعمة الله الجزائري ئەو هوسا بێ تەربیەت کرینە ڤان هزرا بکن.

ئەڤجا بزانن شوبهەیێن وان چەند د لاوازن ئەگەر پچەکێ مروڤ هزرا خۆ بکەت… والحمد لله رب العالمين.

#بەتار

1 comments

  1. بارك الله فيك أخي،،صه و ره و ره و دوو تشتن ژئك جودا نابن له وا بومه موسلمانا نه خه مه،لئ يا جهئ داخئ موسلمانئ نه زانه كو باوه ردكه ت

    إعجاب

أضف تعليق